Domů ProTibet naživo Alenka v klášteře #3 – Konečně do hor

Alenka v klášteře #3 – Konečně do hor

923

Naše dobrovolnice a kamarádka Alenka se vydala na půlroční cestu do indického Himálaje. Její cíl byl jasný – budu učit angličtinu v ženském klášteře Koang, který leží v údolí Spiti. Jak to dopadlo? #alenkavklášteře

Dillí. Do fotky atmosféru nevtěsnáte, natož do slov. Všechno je tisíckrát intenzivnější, téměř neskutečné, musí se to zažít. Vůbec nechápu, jak se tady někdo může orientovat. Být tu sama, nezahnu za první roh, okamžitě bych se ztratila. Procházíme pár úzkých, temných a opravdu hodně špinavých uliček a dostáváme se na Main Bazaar, jakousi obchodní třídu. I Některé domy jsou na spadnutí, všude visí změti elektrických drátů. Po dobrém obědě procházíme hustým indickým provozem. Při přecházení silnic musíte do provozu vejít, jinak byste se nedočkali. Napadá mě – pokud do situace vejdete s respektem, situace Vás s respektem přijme.

Po návratu do hotelu se stěhuju o pár dveří dál. Večer má Eyal domluvenou večeři u přítele v restauraci a zve mě, ať se připojím. Prý je to hodně duchovně zaměřený pán. Připojuji se. Cestou z hotelu myslím na všechny, kteří mi kladli a kladou na srdce, ať na sebe dávám pozor. Dávat na sebe pozor se dá vyložit různě. Buď absolutní důvěrou a odevzdáním nebo paralyzujícím strachem a uzavřeností před lidmi a situacemi, které nám mohou pomoci. V absolutní důvěře tu putuju s cizím chlápkem přes půl Dillí, abych našla – Gándhího? Ta fyzická podoba je naprosto neuvěřitelná. Pan Alva, majitel restaurace s námi usedá ke stolu. Hody začínají. Mladí a neskutečně milí číšníci nám postupně přinesou snad pět chodů. Od jednoho z kamarádů mi přichází zpráva, že absolutní důvěra v sebe, to je splynutí s vesmírem, cesta k osvícení. Jestli se dá k osvícení projíst, tak ano.

Manali

Druhý den ráno stěhujeme věci do mého pokoje a já Eyalovi dávám dárek, krém z Manufaktury, který jsem původně vezla pro slečnu, u které jsem měla bydlet. Den předem si stěžoval, že má pořád suchou kůži, tak snad se mu bude hodit. Vypadá, že ho to potěšilo. Ještě jednou vyrážíme na Main Bazaar. Eyal mi na památku kupuje náhrdelník. Pak dostávám ještě jeden dárek od místního řezbáře – tetování hennou na předloktí, stylizovaná květina a dvě ryby, prý pro štěstí.

Po návratu do hotelu oba balíme a loučíme se. S vděkem a téměř se slzami v očích slibuju, že se z hor ozvu a že bych byla moc ráda, pokud bychom mohli zůstat v kontaktu. Do odjezdu mého autobusu zbývají ještě asi dvě hodiny, které trávím v hotelovém lobby. Částečně pozorováním ulice, částečně ještě na mailu, Messengeru a Whatsappu s kamarády. Další spojení bude nejisté. Při čekání na autobus pomyslím, že teď už se opravdu musím spolehnout jen sama na sebe. Cítím respekt a důvěru. Jsou se mnou, jdou se mnou a já s nimi. A také mám požehnání a podporu starých i nových přátel a hennovou květinu a ryby na ruce.

Spiti

Pohodlí v autobuse nic moc, jsem zhýčkaná, trvá mi asi další tři hodiny, než najdu tu správnou polohu. Na komunikaci lámanou angličtinou během dalšího pobytu mě připravuje spolusedící mladý Ind, který se se mnou snaží bavit. Cesta z Dillí do Manali trvá téměř šestnáct hodin. Spát mi nejde, tak si beru sluchátka a pouštím své oblíbené Coldplay. Kolem jedné ráno začínám cítit “změnu”, zřejmě jsme sjeli z dálnice a blížíme se k horám. Zatáčka střídá zatáčku. Takhle to pokračuje asi čtyři hodiny, a když k ránu zastavujeme na odpočívadle, jsem ráda, že se můžu projít. Jsme v horách, je tu o poznání chladněji. Začíná svítat, výhledy do krajiny jsou úchvatné. Pokračujeme dál a já se nemůžu vynadívat, zkouším mobilem dělat i pár fotek, ale za moc nestojí.

V Manali autobus vjíždí na rozbahněné parkoviště, ke kterému se okamžitě seběhne snad dvacet místních mužů různého věku a vystupujícím okamžitě nabízí odvoz. Pár nabídek odmítám. Domlouvám se s mniškou z kláštera a nechávám se odvézt. Nejdřív ke špatnému klášteru, ale na druhý pokus to klapne. Jsem tu.

Přečtěte si předchozí část: Alenka v klášteře #2 – Hurá do Dillí

Přečtěte si následující část: Alenka v klášteře #4 – První dojmy z Kazy

Vzdělání buddhistických mnišek z kláštera Koang můžete podpořit každým svým internetovým nákupem přes portál GIVT.  Děkujeme. #klikniapomáhej #klikniprokoang #vicnezdarek